دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

بزرگترین حمله DDoS تاریخ، اینترنت را کند کرد

ساکنان اروپا و آمریکای شمالی طی هفته گذشته روزهای بدی را پای کامپیوترهای‌ شان تجربه کردند و با کندی آزار دهنده اینترنت روبرو بودند.و بدتر از آن، اینکه هیچ یک از شرکت‌های خدمات‌ دهنده اینترنت هم در این میان مقصر نبوده‌اند: یک حمله عظیم عدم پذیرش سرویس توزیع شده یا Distributed Denial of Service attack به وب‌ سایت موسسه Spamhaus دلیل اصلی این مشکل بوده است. این موسسه یک مرکز غیرانتفاعی و داوطلبانه است که در زمینه مبارزه با اسپم فعالیت می‌کند.



متخصصان می‌گویند این حمله، بزرگترین اتفاق در نوع خود است که تا کنون در تاریخ اینترنت به وقوع پیوسته است. به گفته Spamhaus اکنون تیم‌های حقوقی در ۵ کشور دنیا مشغول تحقیقات در خصوص این حملات و پیدا کردن منشا آنها هستند.

هویت دقیق مهاجمان هنوز ناشناخته است،از Sven Olaf Kamphuis به عنوان سخنگوی غیر رسمی این گروه نام می برند. وی می‌گوید که این حملات به تلافی حرکت اخیر Spamhaus در اضافه کردن شرکت هاستینگ هلندی Cyberbunker به لیست سیاه وب‌ سایت‌های مشکوک میزبان اسپم، انجام شده است.

شرکت Spamhaus مرتبا لیست‌ هایی را منتشر می‌کند که توسط اپراتورهای ایمیل و خدمات دهندگان اینترنت برای فیلتر کردن ترافیک و بلاک کردن سایت‌ ها و آی‌ پی‌های مشکوک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کامفاس مدعی است که Spamhaus «از نفوذ خود سوء استفاده کرده است». زیرا سایبر بانکر بر روی سرورهای خود هیچ دامنه و سایت اسپمی را میزبانی نمی‌کند.
اگرچه باید به این نکته اشاره کرد که سایبر بانکر میزبان مشتریانی است که به دلیل نوع فعالیت‌ های‌شان، علاقه‌ای به میزبان‌های مرسوم نداشته یا از آنها واهمه دارند. بازار هدف سایبر بانکر افراد سوء استفاده گر از کپی‌رایت، اسپمرها، تولید کنندگان بدافزارها و هر فعالیت دیگر از این دست را شامل می‌شود.

حال هر کسی که پشت این حمله ها به Spamhaus باشد، اکنون توانسته رکوردی تاریخی در خصوص ترافیک مصرف شده هنگام یک حمله DDoS را به نام خود ثبت کند. به گفته تایمز در زمان پیک حمله ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه ترافیک به سرورهای این شرکت تحمیل شده است. این در حالی است که حملات DDoS متداول که باعث از دسترس خارج شدن سایت‌ ها و سرویس‌ های اینترنتی می‌شوند به طور معمول چند مگابیت تا گیگابیت بر ثانیه ترافیک را مصرف می‌کنند و معمولا در بیشترین حالت به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسند.

همان طور که پیش از این هم گفتیم، در حملات DDoS، وب‌سایت با ترافیکی بیش از آنچه که برایش پیش بینی شده روبرو می‌شود و در نتیجه از دسترس خارج می‌گردد. برای کاهش خسارات این حمله تاریخی Spamhaus به سراغ شرکت امنیتی کلود فلر رفت تا راه حلی برای این حجم عظیم ترافیک کنترل نشده بیابند و به نظر می‌رسد پس از یک هفته اکنون اوضاع به حالت عادی برگشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد