دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

معرفی انواع مختلف ویروس های کامپیوتری

حتما برای شما هم پیش آمده که گاه مجبور باشید برای خلاصی از دست ویروس های راه یافته به سیستم کامپیوتری خود انواع ضد ویروس ها را امتحان کنید.

همانطور که میدانید تمام ویروس های کامپیوتری عملکرد مشابه یکسانی ندارند ما در این مقاله سعی داریم به معرفی مختصری از متداول ترین ویروس های کامپیوتری بپردازیم تا شما با دید اطلاعاتی بیشتری نسبت به انتخاب یک آنتی ویروس اقدام کنید.



۱- Trojan Horse : این ویروس معمولا خود را به شکل یک برنامه کاربردی درمی آورد.همچنین ممکن است بعد از اجرای فعالیت خود خبر آغاز فعالیت خود را به نوعی اعلام کند.اما این اطلاعات در معرض دید کاربر قرار نمیگیرد.این برنامه به طور مخفیانه کارهای مخرب و البته زیرکانه خود را انجام میدهد .این ویروس به هیچ وجه خود را تکثیر نمیکند اما صدمه های مختلفی را با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در داخل آن به امنیت کامپیوتر وارد میکند.این برنامه حتما باید این طوری باشد که یا توسط شخصی ارسال شده باشد یا همراه یک برنامه دیگر کار خود را انجام دهد.نوع صدمه به سیستم توسط این تروجان می تواند هرچیزی از جمله خراب کردن داده های رو سیستم یا خود سیستم باشد و این بستگی به برنامه ریزی های داخل آن دارد .

۲- Worms  : یک Worm درحقیت برنامه مخربی است که قادر به تکثیر از خود میباشد.برای مثال انتقال خود از یک دیسک درایو به دیگری یا تکثیر خود با استفاده از ایمیل یا هر مکانیزم انتقال دیگر.کرم ها معمولا امنیت سیستم را در معرض خطر قرار میدهند .نحوه ورود یک کرم به سیستم ما میتواند تنها با کلیک کردن روی یک ایمیل آلوده باشد.

۳- Bootsector Virus  :همانطور که از نام ویروس مشخص است کار این ویروس ملحق کردن و چسباندن خود به اولین سکتور از دیسک سخت سیستم میباشد که در هنگام راه اندازی توسط کامپیوتر خوانده میشود.این نوع ویروس ها معمولا توسط فلاپی دیسک ها منتشر میشوند.

۴- Macro Virus  : این نوع ویروس ها معمولا از دیگر زبان های برنامه نویسی ماکرو اپلیکشن برای تکثیر خود استفاده میکنند.این نوع ویروس ها معمولا سبب آلوده شدن اسناد MS Word,MS Excel و دیگر سندهای از این دست خواهند شد.

۵- Memory Resident Viruses : مکان اصلی این ویروس ها واقع در حافظه رم سیستم میباشد این نوع ویروس ها معمولا از اجرای ویروس های دیگر وارد رم سیستم میشوند.و معمولا تا زمانی که برنامه اصلی(ویروس)در حال اجراست روی رم سیستم باقی میمانند.

۶- Rootkit Virus : این نوع ویروس که به نام ویروس پیدانشدنی هم معروف است تلاش میکند تا کنترل سیستم کامپیوتر شما را در دست شخصی غیر از شما قرار دهد که احتمالا این شخص همان طراح و برنامه ریز این ویروس است.این نوع ویروس ها معمولا همراه با تروجان ها نصب میشوند و خود را مبدل به فایل های سیستمی ویندوز میکنند.

۷- Polymorphic Viruses : این ویروس تنها به تکثیر خود با ایجاد چندین فایل مختلف اکتفا نمیکند بلکه با هر بار تکثیر مجدد امضای دیجیتال خود را نیز تغییر میدهد که این بار اضافی را بر نرم افزار های ضد ویروس تحمیل خواهد کرد.

۸- Logic Bombs/Time Bombs : این نوع ویروس ها طوری برنامه ریزی شده اند تا در یک زمان مشخص یا در زمان وقوع یک رویداد خاص اجرا شوند.برای مثال ویروس هایی که طی یک زمان مشخص فایل های شما را پاک خواهند کرد یا مثلا ایجاد اختلال در پایگاه داده با ایجاد یک شرط به خصوص روی رکوردهای آن.

شما تا کنون با کدام یک از این ویروس ها دست و پنجه نرم کرده اید ؟؟ خطرناک ترین ویروس کامپیوتری از نظر شما کدام ویروس است ؟؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد