دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

ذخیره‌سازی خودکار


قطعی برق، هنگ‌کردن سیستم‌عامل، خاموش‌شدن یا راه‌اندازی مجدد رایانه بر اثر شیطنت کودکان و... از جمله عواملی است که می‌تواند نتیجه ساعت‌ها کار و زحمت شما در ایجاد یا ویرایش یک فایل متنی را هدر دهد.

اگر مشغول ‌کار روی یک فایل متنی باشید و یکی از این اتفاقات رخ دهد و نتیجه کار خود را ذخیره نکرده باشید، ‌باید کل مراحل را از ابتدا به انجام برسانید و در این شرایط است که بسیاری از کاربران به فکر چاره می‌افتند! باتوجه به بروز این مشکل برای کاربران و رایج بودن آن، مجموعه نرم‌افزاری آفیس قابلیتی را در خود جای داده است که به کمک آن در بازه‌های زمانی از پیش تعیین‌شده فایل شما به‌صورت خودکار روی هارد‌دیسک ذخیره می‌شود و در صورت بروز این شرایط می‌توانید فایل ذخیره‌شده را بازیابی کنیدبرای فعال سازی این قابلیت با ما همراه باشید.


این فایل باتوجه به بازه زمانی که مشخص شده قادر است اطلاعات یک دقیقه پیش را نیز برای شما بازیابی کند، اما مدت زمان این بازیابی ‌باید از جانب شما تعیین شود که به‌طور پیش‌فرض نیز این مدت زمان روی پنج دقیقه تنظیم شده است.

اگر از کاربران حرفه‌ای باشید و در مدت زمان پنج دقیقه بتوانید تغییرات زیادی را روی فایل‌های خود ایجاد کنید، مطمئنا تمایل دارید که این بازه زمانی را کمتر کنید تا اطلاعات بازیابی شده از آن در شرایط ذکر شده به آخرین ویرایش شما نزدیک باشد! همچنین در صورتی‌که کاربر مبتدی هستید و در مدت زمان کوتاه نمی‌توانید تغییرات زیادی را روی فایل‌های خود ایجاد کنید و تمایل دارید منابع سیستم صرف ذخیره‌سازی خودکار در بازه‌های زمانی پنج‌دقیقه نشود، می‌توانید این مدت را افزایش دهید که در هر دو حالت، روش انجام کار عبارتست از:


1ـ نرم‌افزار Word 2013 را اجرا و از بالاـ سمت چپ روی گزینه FILE کلیک کنید.

2ـ از بنر به‌نمایش درآمده در سمت چپ گزینه Options را انتخاب کنید.

3ـ از گزینه‌های به‌نمایش درآمده در ستون سمت چپ گزینه Save را برگزینید.

4ـ بخش Save documents را پیدا کرده و بازه زمانی مشخص شده در مقابل عبارت Save AutoRecover information every را به عدد دلخواه خود تغییر دهید (توجه داشته باشید که واحد اندازه‌گیری در این بخش دقیقه است و هرچه عدد انتخابی کوچک‌تر باشد عملیات ذخیره‌سازی بیشتری صورت می‌گیرد)

5ـ در نهایت با کلیک روی گزینه OK تغییرات را ذخیره کرده و با خیال راحت به استفاده از نرم‌افزار موردنظر خود بپردازید.

توجه: به‌کارگیری این روش در دیگر نرم‌افزارهای مجموعه آفیس 2010و 2007 نیز با کمی تغییر قابل استفاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد